سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهبود روابط عاطفی

تقریباً هر از گاهی تنهایی را تجربه می کنید ، به طوری که بسیاری از افراد به خصوص در مورد احساس تنهایی در طول فصل تعطیلات ، روز ولنتاین و در مواقع فشارهای شدید آگاهی دارند. در حالی که تعداد بسیار زیاد افرادی که تنهایی را تجربه می کنند بسیار زیاد است (یک نظرسنجی در این سایت نشان می دهد که تنهایی تعطیلات توسط یک بخش غافلگیرکننده از خوانندگان تجربه می شود) ، مردم همیشه در مورد احساس تنهایی صحبت نمی کنند و همیشه نمی دانید با این احساسات چه باید بکنید.

چگونه تنهایی می تواند بر مردم تأثیر بگذارد؟

به جز اینکه می تونید از نظر عاطفی دردناک باشد ، تنهایی می تواند به روش های مختلفی روی افراد تأثیر بگذارد:

درد جسمی:  ??تحقیقات نشان می دهد که مناطقی از مغز که با طرد اجتماعی مقابله می کنند ، همان مناطقی هستند که درد جسمی را پردازش می کنند ، و افزودن توضیحی علمی به تجربه غالباً به شکل عاشقانه  مانند: قلب شکسته

افسردگی: یک مطالعه نشان داد که افراد تنهایی علائم افسردگی بیشتری را نشان می دهند ، و افراد تنها و افسرده نیز تمایل دارند که در تعامل های اجتماعی "همبستگی" کمتری را تجربه کنند. تحقیقات همچنین نشان داده است که افسردگی و تنهایی می توانند از یکدیگر تغذیه کنند و هر یک دیگری را تحریک کند.

سلامت جسمی:  ??مطالعات متعددی استرس عاطفی را با ایمنی افسردگی مرتبط کرده است. تحقیقات دیگر تنهایی و افسردگی را با بهداشت و سلامتی فقیر پیوند می دهد. این بدان معناست که افرادی که احساس تنهایی می کنند در معرض انواع بیماری ها قرار می گیرند.

اگر احساس تنهایی کرده اید چه کاری باید انجام دهید؟

اگر تنهایی را تجربه می کنید ، مواردی وجود دارد که می توانید برای رفع آن انجام دهید:

در یک کلاس ثبت نام کنید

این کلاس می تواند یک کلاس هنری ، ورزشی یا در کالج جامعه محلی شما باشد ، پیوستن به یک کلاس به طور خودکار شما را در معرض گروهی از افراد قرار می دهد که حداقل یکی از علایق شما را به اشتراک بگذارند. همچنین می تواند احساس تعلق را به عنوان بخشی از یک گروه ایجاد کند. این می تواند خلاقیت را تحریک کند ، چیزی را برای شما فراهم کند که در طول روز مشتاقانه منتظر بمانید و به جلوگیری از تنهایی کمک کنید.

داوطلب شدن

داوطلب شدن به دلیلی که به آن اعتقاد دارید می تواند همان مزایای کلاس را داشته باشد - ملاقات با دیگران ، عضویت در یک گروه ، ایجاد تجربیات جدید - و همچنین مزایای نوعدوستی را به همراه دارد ، و می تواند به شما در یافتن معنی بیشتر در زندگی کمک کند. که هر دو باعث خوشبختی و رضایت از زندگی می شوند و همچنین تنهایی را کاهش می دهند.

علاوه بر این ، کار با دیگران که  کمتر از شما هستند چه از لحاظ دارایی چه از لحاظ جسمانی می تواند به شما کمک کند احساس شکرگذاری عمیق تری نسبت به آنچه در زندگی خود دارید داشته باشید.

پشتیبانی آنلاین پیدا کنید

از آنجا که تنهایی موضوعی تا حدودی گسترده است ، بسیاری از افراد آنلاین وجود دارند که به دنبال افرادی هستند که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. شما باید مراقب باشید چه کسی از طریق اینترنت ملاقات می کنید (و بدیهی است ، اطلاعات شخصی مانند شماره حساب بانکی خود را ارائه نمی دهید) ، اما می توانید از افرادی که آنلاین ملاقات می کنید ، پشتیبانی واقعی ، ارتباط و دوستی پایدار پیدا کنید.

روابط موجود را تقویت کنید

احتمالاً قبلاً افرادی در زندگی خود دارید که می توانید با آنها بهتر آشنا شوید یا ارتباطاتی با خانواده که می تواند عمیق تر شود. اگر چنین است ، چرا بیشتر اوقات با دوستان تماس نمی گیرید ، بیشتر با آنها بیرون بروید ، و راه های دیگری برای لذت بردن از روابط موجود و تقویت پیوندها بیابید؟

یک حیوان خانگی تهییه کنید

حیوانات خانگی - به ویژه سگ و گربه - مزایای بسیاری دارند و یکی از راه های جلوگیری از تنهاییداشتن حیوان خانگی است. نجات حیوان خانگی از مزایای نوعدوستی و همراهی است و شما را با چند تن از مبارزان تنهایی ترک می کند. این می تواند شما را با افراد دیگر ارتباط برقرار کند - پیاده روی یک سگ شما را به اجتماع سایر سگ های پیاده روی باز می کند ، و یک سگ ناز بر روی چلپ چلوپ تمایل به یک آهنربای مردم است. علاوه بر این ، حیوانات خانگی عشق بی قید و شرط را فراهم می کنند ، که می تواند نعمت بزرگی برای تنهایی باشد.


به یک درمانگر مراجعه کنید

تحقیقات نشان داده است که احساس تنهایی و نشانگر افسردگی می تواند در اثر هم افزایی عمل کند تا بهزیستی کاهش یابد ، به این معنی هرچه تنهایی تر باشید ، احساس افسردگی بیشتری می کنید و برعکس همچنین پیدا شده است که افرادی که احساس تنهایی می کنند ، حتی زمانی که کنار دیگران هم هستند احساس تنهایی می کنند ، به این معنی که حتی وقتی در کنار افراد دیگر هستند ، این افراد  تمایل دارند که تنهایی خود را تا حدی حفظ کنند. به همین به به همین خاطر بیرون رفتن با افراد دیگر و ملاقات کردن آنها باعث حل مسئله نمی شود.

 

اگر این مورد برای شما مناسب است ، شاید این ایده خوبی باشد که برای کمک به احساس تنهایی به دنبال روان درمانی باشید ، به خصوص اگر علائم افسردگی را نیز احساس می کنید ، مانند از دست دادن لذت در انجام کارهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید. برخی از روش های درمانی ، به ویژه شناختی رفتاری ، به شما کمک می کند تا افکار خود را تغییر دهید و همچنین اقدامات خود را انجام دهید تا به شما کمک کند نه تنها احساس تنهایی کمتری داشته باشید بلکه در زندگی خود کارهای بیشتری انجام دهید تا از تنهایی جلوگیری کنید. هر کاری را برای مقابله با تنهایی انجام می دهید ، بدانید که شما واقعاً تنها نیستید ، و کارهای بسیاری برای انجام احساس ارتباط بیشتر وجود دارد.