سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهبود روابط عاطفی

زمانی که پارتنرتان مانند شبح از زندگیتان محو می‌شود

به طور کلی عمل عمل شبح را اینطور بیان می کنند:(برای چند ماه با یک فرد رابطه داشتن  بعد به طور ناگهانی رفتن. خواه با دلیل خواه بی دلیل)

ممکن است یک پدیده جدید نباشد ، اما شبح و روان هنوز هم بسیار فریبنده است.  به عنوان "عمل خاتمه دادن ناگهانی رابطه تمام تماس با شخص بدون توضیح ، به خصوص در یک رابطه عاشقانه" توصیف شده است. در بهترین حالت ، می توان آن را خطری دانست که با قلمرو آشنایی مدرن همراه است ، اما در بدترین حالت ، بی ادب است و می تواند دردناک و گیج کننده باشد.


به گزارش روانشناسی امروز ، برخی از کارشناسان دوستیابی گفته اند که ترک ناگهانی بسیار دردناک است زیرا طرف مقابل دارای وابستگی عاطفی شدیدی است به همین خاطر خاتمه دادن به رابطه نوعی شکست تلقی می‌شود و باعث می‌شود تا اعتماد به نفس خود را از دست دهد و شروع به دنبال یافتن دلیل این ترک ناگهانی است در اکثر مواقع از یک کلنجار و تنش درونی رنج می‌برند زیرا گمان می‌کنند که خودشان دارای عیب و ایرادی هستند که شریک عاطفیشان آن هارا ترک کرده اند همینطور شبح شدن نوعی از ظلم عاطفی  محسوب می‌شود. برنامه های دوست یابی مانند Bumble تا حدی پیش رفته است که وقتی به کسی پاسخ نداده اید به آنها پاسخی بدهد که یا به دعوا پایان دهند یا دوباره مکالمه را بزنند ، اعلان های کاربران را ارسال کنند. کیت لیور ، کارشناس شبح در برنامه (بله ، این یک کار واقعی است) ، موضع برنامه را در مورد شبح سازی به تلگراف توضیح داد و گفت: "اگر چندین بار ارواح را تجربه کنید ، فقط این ایده را در ذهن شما تقویت می کند که شما باشید. غیرقابل تغییر همچنین می تواند احساس کند که صحنه ی آشنایی خراب است ، بنابراین چرا با آن زحمت می کشید. به همین دلیل ما به این روش پرداخته ایم. "

همانطور که روانشناسی امروز گزارش می دهد ، طبق دو مطالعه 2018 که در ژورنال روابط اجتماعی و شخصی منتشر شده است ، 20 درصد از 554 و 747 شرکت کننده پذیرفته اند که شخصی را غرق کنند و 25 درصد از همان دو گروه ادعا می کنند که دارای شبح بوده اند و قطع رابطه عاطفی ناگهانی داشتند.

زمانی که گرفتار شبح عاطفی می‌شویم چه باید کرد؟

یکی از دشوارترین کارها در مورد خروج از رابطه عاطفی به صورت ناگهانی ، پتانسیل آن است که اعتماد به نفس خود را بکوبید ، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای پاک کردن زندگی دوستانه خود از روحیه بد استفاده کنید ، همانطور که دکتر رابط مایرز ، کارشناس روابط ساکن Eharmony در بیانیه ای توضیح داد. وی گفت: "اول ، با ورزش کردن ، شام خوردن با یک دوست که شما را دوست دارد ، غذا بخورید و خود را زود به خواب بکشید ، حالت خود را به حالت اولیه برگردانید. خواب خوب باعث می شود تقریباً هر مشکلی قابل کنترل تر باشد." پیشنهاد کرد که تمرکز بر روی احساس و تمرین چند تأیید مثبت می تواند واقعاً شما را به خطر بیاندازد و به شما کمک کند اعتماد به نفس خود را بازیابی کنید.

یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام شبح به خاطر بیاورید این است که در مورد شبح بیشتر از شبح می گوید. مایرز گفت: "خود را به افرادی که می شناسید یادآوری کنید که شکستگی را تجربه کرده اند ، اما بعداً فردی را پیدا کردید که بهتر از آنها باشد." بفهمید که این صفات به زودی تغییر نمی کنند و دیگران نیز در آینده به نظر آنها جذاب می شوند. "


مطالعات نشان داده اند که امتناع اجتماعى همان مسیر درد در مغز را به عنوان درد جسمى فعال می کند ، بنابراین دادن مدت کوتاه به خود بعد از شبح گرفتن کاملاً ضروری است. یک چیز مطمئناً ، شبح سازی درباره شخصی که شما با او قدمت زده اید ، بسیار بیشتر از شما می گوید.