سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهبود روابط عاطفی

 

 وقتی شرکاء نمی توانند احساسات خود را ابراز کنند ، می تواند رابطه را از بین ببرد. احساسات اطلاعات مهمی را در اختیار ما قرار می دهند که می توانیم از آنها برای درک بهتر نیازها ، اولویت ها و حدود استفاده کنیم. ما می توانیم از احساسات برای تعیین مرزها و تصمیم گیری استفاده کنیم.

جارد دیفیف ، روانشناسی بالینی و مربی روابط در آتلانتا گفت: "اگر شما به طور واقعی از احساسات خود تجربه نمی کنید ، بیان می کنید و از احساسات خود یاد می گیرید ، اعتماد به نفس ، صمیمیت و نزدیکی را از بین می برد  ."

اگر شریک زندگی خود غم و اندوه ، فقدان یا غم و اندوه خود را به اشتراک نگذارد ، روابط به یک پناهگاه امن برای مقابله با درگیری تبدیل نمی شود. اگر شریک زندگی با عصبانیت یا ادعای سالم آنها در تماس نباشد ، توضیح داد ، نارضایتی ها به مرور زمان شکل می گیرند.

مرتباً با افراد و زوج هایی که با احساسات می جنگند همکاری می کند. وی گفت ، یکی از دلایل این تلاش این است که به افراد آموخته می شود که داشتن و نشان دادن احساسات نشانه ضعف یا عدم کنترل آنهاست .افراد همچنین نگران این هستند که احساس احساساتشان سیلاب ها را باز خواهد کرد. وی گفت ، هیجانات بیش از اندازه پرتحرک خواهد شد و هرگز متوقف نمی شود. به عنوان مثال ، یک تصور غلط رایج این است که اگر شروع به گریه کردن کنید ، هرگز اشک شما خشک نمی شود. یا "اگر احساس ترس کردید ، بسیار مضطرب خواهید شد ، خاموش خواهید شد و قادر نخواهید بود عملکردی داشته باشید.."

در نتیجه ، افراد از احساسات خود دوری می کنند ، نادیده می گیرند یا فشار نمی آورند. وی گفت: این فقط باعث می شود احساسات در کمد احساس هیولا شوند ، "او گفت:" اگر با آنها روبرو نشوید ، آنها پنهان می شوند و یک جنبه حتی ترسناک را در ذهن شما می گیرند.

وقتی کسی عادت ندارد احساسات خود را بیان کند، و در نهایت این کار را انجام دهد ، می تواند بسیار طاقت فرسا باشد این وضعیت را میشود اینطور تشبیه کرد زمانی که به یک اتاق می روید و در آن را باز می کنید تمام صندوق و جعبه هایی که درون آن است بر روی سر شما خواهد ریخت و این جعبهه ها همان احساسات سرکوب شده ی شما می باشد.

با این حال ، اگرچه احساسات می توانند بسیار قدرتمند باشند ، اما موقت نیز هستند. آنها به آنها موج می زنند. آنها ساخته می شوند و با گذشت زمان ، اگر شما بدون آنها مانع شوید ، می گذرد. ??"

درنهایت ، حرکت صحیح از نظر سلامتی برای بسیاری از ما دشوار است ، و هنگامی که شریک زندگی شما به احساسات خود مطابقت نداشته باشد و نتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید ، می تواند ناامیدکننده و گیج کننده باشد.

بنابراین چه کاری می توانید برای کمک به شریک زندگی خود در ابراز احساسات خود انجام دهید؟

گفت ، شما می توانید از احساسات شریک زندگی خود به عنوان مهمان مهمان فکر کنید و بر ایجاد فضای امن و حمایتی برای استقبال از احساسات آنها تمرکز کنید. در زیر ، او چندین نکته خاص را با شما در میان گذاشت.

 

1- از احساسات شریک زندگی خود دعوت کنید

مردم نمی خواهند بیایند ، مگر اینکه دعوت شده باشند. شما باید دعوت نامه را ارسال کنید. " در مورد احساسات هم همینطور است. این ممکن است به معنای ایجاد روال عادی باشد که در آن شما و شریک زندگی خود برای نشستن درمورد احساسات بنشینید. اگر شریک زندگی شما در آن زمان حاضر نیست احساسات خود را به اشتراک بگذارد ، این ممکن است به معنای برنامه ریزی زمان زمانی باشد ، وی گفت:

2- در مورد احساسات شریک عاطفی خود داوری نکنید 

هیچ کس نمی تواند در مهمانی شرکت کند که میزبان از مهمانان خود پذیرایی کند - "چه می پوشید؟ این شرم آور است این احمق ترین چیزی است که من شنیده ام

گفت ، "شرکاء واقعاً باید در مورد چگونگی شروع مرحله دعوت از احساسات [شریک زندگی خود] فکر کنند و آن را به یک مکان دعوت کننده برای آوردن آنها بیاندیشند

بخشی از ایجاد فضای استقبال برای شرکا ، داوری نکردن در مورد احساسات آنها هنگام نهایی شدن آنها است. از گفتن جمله هایی بپرهیزید "چگونه می توانید در مورد آن ناراحت باشید؟" معنی ندارد. "یا" شما نباید چنین احساسی کنید! "داوری گفت: قضاوت درباره احساسات شریک زندگی شما فقط آنها را دفاعی و محافظت می کند.

 3. به واکنش های خود توجه کنید.

مانند قضاوت در مورد احساسات شریک زندگی ، واکنش های دیگر شما ممکن است مکالمه را خاموش کنند. اگر احساس می کنید دفاعی ، عصبانی یا ناراحت هستید ، اذعان آن به شریک زندگی شما می تواند به شما کمک کند.

به عنوان مثال ، گفت ، شما ممکن است چیزی مثل این بگویید ، "من می دانم که وقتی بزرگتر می شوم این کارها را می کنم. به من اطلاع دهید وقتی احساس می کنید انجام می دهم. "

وی گفت ، در سایر اوقات ، هر دو شما به سادگی نیاز به زمان بندی دارید.

اگر همچنین تجربه سخت و تجربه احساسات خود را دارید ، بر اهمیت به خاطر سپردن حقیقت در مورد احساسات تأکید کرد: آنها ضعف یا چیزی برای کنترل نیستند. در عوض ، احساسات اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما قرار می دهند.

او گفت ، همچنین کشف کنید که پیام های احساسات شما در گذشته به شما کمک کرده است. وی اضافه کرد: ژورنال در مورد موضوعات عاطفی یا رویدادهای مهم زندگی ، حتی برای چند روز ، حتی برای چند روز. این به شما کمک می کند تا احساسات خود را پردازش کنید. و سپس اگر احساس امنیت کردید ، می توانید احساسات خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید.

 

 

منبع 

https://psychcentral.com/blog/when-your-partner-has-difficulty-expressing-emotion/