سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهبود روابط عاطفی

براساس یک مطالعه جدید از دانشگاه آریزونا ، جوانانی که در تلفن های هوشمند خود گیر کرده اند در معرض خطر ابتلا به افسردگی و تنهایی قرار دارند.

یک مرکز تحقیقاتی رو به رشد پیوندی بین وابستگی به گوشی های هوشمند و علائم افسردگی و تنهایی نشان داده است. با این حال ، هنوز مشخص نیست که اعتماد به تلفن های هوشمند پیش از این علائم است یا این که برعکس صحیح است: این که افراد افسرده یا تنهایی به احتمال زیاد به تلفن های خود وابسته می شوند.

در مطالعه‌ای از 346 نوجوان بزرگتر ، از سنین 18 تا 20 سالگی ، محقق متیو لاپیر و همکارانش دریافتند که وابستگی به تلفن های هوشمند گزارش های بالاتری از علائم افسردگی و تنهایی را پیش بینی می کند و نه برعکس دیگر.

Lapierre ، استادیار گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری گفت: "راه اصلی اصلی این است که وابستگی به تلفن های هوشمند به طور مستقیم علائم افسردگی بعدی را پیش بینی می کند." "مسئله ای وجود دارد که افراد کاملاً به دستگاه متکی هستند ، از لحاظ احساس اضطراب در صورت عدم دسترسی به آن ، و آنها از این به ضرر زندگی روزمره خود استفاده می کنند."

در این تحقیق که در ژورنال Adolescent Health منتشر خواهد شد ، لاپیر و هم نویسندگانش بر وابستگی تلفن های هوشمند - اعتماد روانی فرد به دستگاه - بیشتر متمرکز شده اند تا استفاده عمومی گوشی هوشمند ، که در واقع می تواند مزایایی را به همراه آورد.

لاپیر گفت: "این تحقیق از این نگرانی من ناشی می شود که بیش از حد توجه به استفاده عمومی از تلفن های هوشمند وجود دارد." "تلفن های هوشمند می توانند مفید باشند. آنها به ما کمک می کنند تا با دیگران ارتباط برقرار کنیم. ما واقعاً سعی کرده ایم تا این ایده وابستگی و استفاده مشکل دار از تلفن های هوشمند را محرک این نتایج روانی قرار دهیم."

پنگfeی ژائو ، دانشجوی استاد ارتباطات ، که همزمان نویسنده این مطالعه با لاپیر و دانشجو دکتری ارتباطات ، بنیامین کاست است ، گفت: دانستن جهت ارتباط بین وابستگی به گوشی های هوشمند و پیامدهای ضعیف روانی بسیار مهم است.

ژائو گفت: "اگر افسردگی و تنهایی منجر به وابستگی به تلفن های هوشمند شود ، می توانیم با تنظیم سلامت روان افراد ، وابستگی را کاهش دهیم." "اما اگر وابستگی به تلفن های هوشمند (قبل از افسردگی و تنهایی) ، همان چیزی است که ما پیدا کردیم ، می توانیم وابستگی گوشی های هوشمند را برای حفظ یا بهبود رفاه کاهش دهیم."

محققان میزان وابستگی گوشی های هوشمند را با درخواست از شرکت کنندگان در مطالعه برای استفاده از یک مقیاس چهار نقطه ای برای ارزیابی یک سری جمله ها ، مانند "من وحشت می کنم وقتی که نمی توانم از تلفن هوشمند خود استفاده کنم" را وحشت می زنم.

شرکت کنندگان همچنین به سؤالات طراحی شده برای سنجش تنهایی ، علائم افسردگی و استفاده روزانه از تلفن هوشمند آنها پاسخ دادند. آنها در شروع مطالعه به سؤالات پاسخ دادند و دوباره سه یا چهار ماه بعد.

محققان می گویند این مطالعه به نوجوانان مسن تر انجام شده است ، به دلایل مختلف به چند دلیل مهم است: اول ، آنها تا حد زیادی با تلفن های هوشمند بزرگ شده اند. دوم ، آنها در یک سن و مرحله گذار زندگی قرار دارند که در برابر پیامدهای بهداشت روانی ضعیف مانند افسردگی آسیب پذیر هستند.

ژائو گفت: "این ممکن است وابستگی به تلفن های هوشمند را برای نوجوانان دیرتر آسانتر کند و تلفن های هوشمند ممکن است تأثیر منفی بیشتری بر روی آنها بگذارند زیرا در حال حاضر در معرض افسردگی یا تنهایی بسیار آسیب پذیر هستند."

محققان گفتند با توجه به تأثیرات منفی بالقوه وابستگی به گوشی های هوشمند ، ممکن است برای افراد ارزش داشته باشد که در صورت لزوم ارتباط خود را با دستگاه های خود و مرزهای خود تحمیل ارزیابی کنند.

ژائو گفت ، به دنبال راه های جایگزین برای مدیریت استرس می تواند یکی از راهکارهای مفید باشد ، زیرا تحقیقات دیگر نشان داده است که برخی از افراد در تلاش برای رفع استرس به تلفنهای خود روی می آورند.

ژائو گفت: "وقتی افراد احساس استرس می کنند ، باید از دیگر روشهای سالم برای مقابله استفاده کنند ، مانند صحبت با یک نزدیک برای گرفتن پشتیبانی یا انجام برخی تمرینات یا مراقبه."

تلفن های هوشمند هنوز یک فناوری نسبتاً جدید هستند و محققان در سراسر جهان همچنان به بررسی چگونگی تأثیرگذاری بر زندگی افراد می پردازند. لاپیر گفت اکنون که محققان می دانند بین وابستگی تلفن های هوشمند و افسردگی و تنهایی ارتباط وجود دارد ، کارهای آینده باید بر درک بهتر دلیل این رابطه متمرکز شوند.

وی گفت: "کاری که ما انجام می دهیم پاسخ دادن به برخی سؤالات اساسی در مورد اثرات روانی وابستگی به تلفن های هوشمند است." "سپس ما می توانیم بپرسیم ،" خوب ، چرا این مورد است؟ "

منبع